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Lippisch DM-1 airworthy faithful replica...

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Speedboat100

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[QUOTE = "Topaz, publicación: 559968, miembro: 1690"]
Las versiones de dosel de burbujas con el borde de ataque "afilado" con costras fue lo que hizo el Laboratorio Aeronáutico Langley Memorial del DM-1 durante su investigación en túnel de viento de las potencialidades del tipo, después de que el DM-1 original fuera capturado. y traído a los Estados Unidos como parte de la Operación Paperclip.

¿Qué se necesitaría para construir un DM-1 "volador"? Ni más ni menos que cualquier otro esfuerzo para construir una réplica de un diseño existente a partir de nada más que una vista triple: una reingeniería completa desde cero, con un paso preliminar de ingeniería inversa de las características, rendimiento, cargas, estructuras, y métodos de construcción del original.

Al final, tendrás un planeador de alta velocidad con un aspecto realmente elegante y un rendimiento terrible. "Es bueno tenerlo, pero no es práctico", es un buen resumen. Será genial como todos, pero una vez que hayas terminado y haya volado varias veces, la razón de su existencia comienza a desvanecerse. Terminará en un museo, si hace un buen trabajo. Para ese fin final, debe mantenerlo lo más cerca posible del DM-1 original, sin modificar.

Si se lo toma en serio, comuníquese con Dan Sharp (@TheRealDanSharp en Twitter). Tiene acceso a una gran cantidad de dibujos originales (o al menos fotos buenas y claras de dibujos originales) como investigación para sus Proyectos secretos de la Luftwaffe: Jet Fighters 1939-1945 publicados recientemente , que es un recurso excepcional en sí mismo para cualquier persona interesada en Aviones a reacción alemanes de la época, mucho mejor que la tarifa habitual en este tema.
[/CITAR].. interesante libro de Dan Sharp para consultar, donde puede conseguirse ?

I used google:

The bubble canopy versions with the crusted "sharp" leading edge was what the Langley Memorial Aeronautical Laboratory did of the DM-1 during its wind tunnel investigation of the potentialities of the type, after the original DM-1 was captured. and brought to the United States
as part of Operation Paperclip.

What would it take to build a "flying" DM-1? Neither more nor less than any other effort to build a replica of an existing design from nothing more than a triple view: a complete reengineering from scratch, with a preliminary reverse engineering step of features, performance, loads, structures, and methods of construction of the original.

In the end, you will have a high-speed glider that looks really stylish and performs terribly. "Good to have, but not practical" is a good summary. It'll be cool like everyone else, but once you're done and flown a few times, the reason for its existence begins to fade. You will end up in a museum, if you do a good job. For that final purpose, you should keep it as close to the original, unmodified DM-1 as possible.

If you're serious about it, reach out to Dan Sharp (@TheRealDanSharp on Twitter). You have access to a large number of original drawings (or at least good, clear photos of original drawings) as research for your recently published Secret Luftwaffe Projects: Jet Fighters 1939-1945, which is an exceptional resource in itself for anyone interested in German jets of the time, much better than the usual rate on this subject.
 

cblink.007

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I used google:

The bubble canopy versions with the crusted "sharp" leading edge was what the Langley Memorial Aeronautical Laboratory did of the DM-1 during its wind tunnel investigation of the potentialities of the type, after the original DM-1 was captured. and brought to the United States
as part of Operation Paperclip.

What would it take to build a "flying" DM-1? Neither more nor less than any other effort to build a replica of an existing design from nothing more than a triple view: a complete reengineering from scratch, with a preliminary reverse engineering step of features, performance, loads, structures, and methods of construction of the original.

In the end, you will have a high-speed glider that looks really stylish and performs terribly. "Good to have, but not practical" is a good summary. It'll be cool like everyone else, but once you're done and flown a few times, the reason for its existence begins to fade. You will end up in a museum, if you do a good job. For that final purpose, you should keep it as close to the original, unmodified DM-1 as possible.

If you're serious about it, reach out to Dan Sharp (@TheRealDanSharp on Twitter). You have access to a large number of original drawings (or at least good, clear photos of original drawings) as research for your recently published Secret Luftwaffe Projects: Jet Fighters 1939-1945, which is an exceptional resource in itself for anyone interested in German jets of the time, much better than the usual rate on this subject.
Um, that looks like a plagiarized version of what @Topaz said!
 

Delta Romeo

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To make a replica of a DM-1, you should think about building an airplane that can be easily flown in any airshow with others warbirds replicas. For it, you should sacrifice some peculiarities of the original design. I don't see the point of a ramjet engine, a microjet can be used, and maybe the airfoil wing should be modified for a slower flight.
 

cblink.007

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To make a replica of a DM-1, you should think about building an airplane that can be easily flown in any airshow with others warbirds replicas. For it, you should sacrifice some peculiarities of the original design. I don't see the point of a ramjet engine, a microjet can be used, and maybe the airfoil wing should be modified for a slower flight.
As you were fast to overlook, the DM-1 was a proof of concept glider; we were not approached about the ramjet-powered concept, the P.13a. Also, your second overlook was that due to the difficulty of operating a glider like this, we elected not to continue with the project.

P.13a on left, DM-1 on right. Big differences between the two! (Small models shown)
ModelPhoto_Lippisch_P13a_DM1.png

It would have been fun; we are plenty capable of doing something like this, but our main priority is our 2-set all-wing composite kitbird!
 

Delta Romeo

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[QUOTE = "cblink.007, publicación: 562846, miembro: 32409"]
Como se pasó por alto rápidamente, el DM-1 fue una prueba de concepto de planeador; no se nos acercó sobre el concepto de estatorreactor, el P.13a. Además, su segundo punto de vista fue que debido a la dificultad de operar un planeador como este, elegimos no continuar con el proyecto.

P.13a a la izquierda, DM-1 a la derecha. ¡Grandes diferencias entre los dos! (Se muestran modelos pequeños)
View attachment 103470

Hubiera sido divertido; Somos muy capaces de hacer algo como esto, ¡pero nuestra principal prioridad es nuestro kitbird compuesto de 2 juegos de alas!
[/CITAR]
¿Ha pensado en el Horten XIII-b con un microjet? Todavía lo estoy considerando.
1603998208912.png
 

cblink.007

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[QUOTE = "cblink.007, publicación: 562846, miembro: 32409"]
Como se pasó por alto rápidamente, el DM-1 fue una prueba de concepto de planeador; no se nos acercó sobre el concepto de estatorreactor, el P.13a. Además, su segundo punto de vista fue que debido a la dificultad de operar un planeador como este, elegimos no continuar con el proyecto.

P.13a a la izquierda, DM-1 a la derecha. ¡Grandes diferencias entre los dos! (Se muestran modelos pequeños)
View attachment 103470

Hubiera sido divertido; Somos muy capaces de hacer algo como esto, ¡pero nuestra principal prioridad es nuestro kitbird compuesto de 2 juegos de alas!
[/CITAR]
¿Ha pensado en el Horten XIII-b con un microjet? Todavía lo estoy considerando.
View attachment 103556
Si fuera por nosotros, habríamos buscado algo similar, pero mientras tanto, estaremos trabajando en este diseño actual nuestro:

20200826_090942.jpg

Además, mi español no es tan bueno como solía ser (a pesar de que tengo parientes en Argentina), así que para los otros lectores aquí que se mantengan al día con nosotros, si pueden traducir al inglés, sería lo mejor. ¡¡Bienvenido a HBA !!
 
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